O dezinformacích o #GamerGate v médiích, akademii a Wikipedii

GamerGate Wikipedia

Nedávno byl zveřejněn článek Breitbart od TD Adler, bývalého editora na Wikipedii, který šel za rukojetí Devil's Advocate. Tento článek se týká korupce v médiích a akademické obci, která opakovaně odkazuje, cituje nebo využívá informace z článku Wikipedie o #GamerGate, který je ponořen v klamech a grandiózních kardech.

Článek je průvodním článkem toho, co Adler napsal v září roku 2019 Medium.com, kde podrobně popsal dlouhou a namáhavou historii korupce, se kterou se setkal, když byl editorem online encyklopedie.

Článek v Breitbartu se však pokouší kondenzovat a shrnout hojné množství expozice ze středního díla do něčeho více skusového, konkrétně se týká toho, jak téma média a akademie pokrývalo, kde píše Adler…

„Jeden z prvních jasných případů zpravodajského článku o GamerGate, který odvozuje podstatnou část jeho materiálu z Wikipedie, byl v článku z prosince 2014 v jádru Aja Romano. Zdálo se, že několik odstavců v tomto díle napodobuje stimulaci, strukturu a frázování sekcí ze stránky na Wikipedii ohledně e-mailových kampaní GamerGate, které tlačí inzerenty, aby vystoupili z neetických herních míst a sekcí na stránce Wikipedie, která falešně rámuje uživatele hashtag NotYourShield, který zdůrazňuje rozmanitost hnutí GamerGate, jako falešné účty předstírající, že jsou příznivci žen a ne-bílých.

 

„Mnoho zpravodajských a akademických zdrojů používá stránku na GamerGate pro jednoduchou definici. V průběhu doby, kdy Wikipedia popsala GamerGate jako „týkající se„ nesprávného používání a obtěžování v kultuře videoher “, opakovaly tento článek články v prodejnách, jako je The Christian Science Monitor a News Corporation Australia. Současný popis hry GamerGate zahrnující „otázky sexismu a progresivismu“ přetrvával celá léta a objevil se na novozélandských médiích, akademických novinách, fúzi (nyní zaniklé zprávy Splinter) a kanadském státním vysílání CBC News (předmět leté úsilí příznivců GamerGate, kteří hledají odpovědnost za neetické zprávy o hnutí). Žádný z těchto zdrojů přímo nepřipisoval Wikipedii. “

Kus Breitbart je plný citací, archivů a odkazů na každý jednotlivý nárok, na každý jednotlivý detail, který je objasněn, a na každý jednotlivý bod, který je odvozen.

Je to vyčerpávající kousek, který jde mnohem dále než naše vlastní pokrytí korupce Wikipedie týkající se #GamerGate a dalších podobných kontroverzí, včetně toho, jak se pokusili pohřbít informace týkající se Crash Override Network je obtěžování a doxing, nebo jak jeden z editory anti-# GamerGate na Wikipedii byly zaplaceny udržet stranu Zoe Quinna v pozitivním světle nebo na to, jak editoři Wikipedie skočili diskreditující novináře kdo zakryl #PizzaGate uživatelem nazvat to „odhaleným“ a „falešným“.

Novinář Nick Monroe také udělal dlouhý kus, který zakryl Exploity Wikipedie obklopující #GamerGate a neštěstí, které se objevilo v redakčním kruhu.

Adler však poukazuje na to, že některé z těchto stránek zřejmě kopírují to, co je vytištěno na stránce Wikipedie, aniž by věnovaly Wikipedii, a pokoušejí se přesunout vinu jinde ...

„Zdá se, že téměř veškerý materiál o GamerGate v článku BBC je zkopírován z Wikipedie. Některé fráze, jako například „Gamergate vedly čísla uvnitř i vně odvětví, aby volaly po lepších metodách řešení online obtěžování“, jsou téměř dokonalými shodami s frázemi na stránce GamerGate v té době. Autor BBC zmiňuje použití Google pro tento kus, aniž by přímo připsal Wikipedii. “

Osobně? Nemyslím si, že je to natolik, že tito lidé úplně napodobují to, co se zobrazuje v článku na Wikipedii, a to do té míry, že jsou všichni součástí stejné kliky, běží ve stejných kruzích a často se zjistí, že shromáždit se ve stejných seznamech adresátů. Je tedy spíš to, že část obsahu Wikipedie vychází přímo z článků, které uvádějí stejné vyprávění, které předkládají editoři Wikipedie, zatímco tyto články zároveň odrážejí to, co je v článku Wikipedie, protože je to stejné jako vyprávění zobrazuji ve svých článcích.

Jednalo se o větší rozhovor, o kterém bývalý spisovatel břidlice David Auerbach diskutoval v článku publikovaném dne Února 5th, 2015 diskutovat o citogenezi Wikipedie, kde existuje oscilační Ouroboros hraní telefonních her a pak opakování lži, která byla původně vyprávěna prostřednictvím dalších prodejen, dokud se nestane „pravdou“, kterou se mediální a informační úložiště, jako je Wikipedie, pokouší okázale předložit bez důvěryhodného zkoumání ani žádné hlavní tvrzení.

Adler však jde hlouběji o kopírování textu v střední díl, poskytující příklady podobností mezi článkem Wikipedia o #GamerGate a články publikovanými médii a akademiky.

Poslední odstavec článku shrnuje celou záležitost poměrně stručně, kde se uvádí…

„Kromě právních otázek (obsah Wikipedie je vydáván na bezplatné licenci, ale stále je chráněn autorskými právy a vyžaduje kredit), takové použití silně zkreslené a nespolehlivé online encyklopedie kontaminuje informační prostor obtížně vysledovatelným oběhovým zdrojem. Čtenáři Wikipedie často vědí, že mají na zřeteli své nároky. Tím, že elity skrývají spoléhání na Wikipedii, elity vychvalovaly své přihlašovací údaje v opozici vůči „falešným zprávám“ a alternativní média se zapojují do rozsáhlého klamání. Každý, kdo si přečte učebnici nebo novinový článek popisující GamerGate, může nevědomky číst rotaci Wikipedie nějakého anonymního účtu vypalovačky anti-GamerGate. “

Bohužel se to stalo standardem.

I přesto, že FBI toto tvrzení odepřela že #GamerGate byla organizovaná kampaň proti obtěžování (kde důkazy pro takové tvrzení nebyly nikdy předloženy ani nalezeny), stále existují některá prodejní místa a aktivisté, kteří přetrvávají v nepravdivém vyprávění o tom, že #GamerGate je o obtěžující kampani dodnes.

Vypadá to, že budoucnost je ponurá, pokud jde o psaní historie události, která byla utopena v zametajícím proudu mediálních lží.

(Děkuji za zpravodajský tip TD Adler)

(Hlavní obraz s laskavým svolením RoadRager)